Звіт директора Мукачівського закладу дошкільної освіти № 22 Мукачівської міської ради
Пастущиної Наталі Миколаївни
перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю
за період 2021 – 2022 навчального року
17.06.2022 року
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» та з метою інформування громадськості про діяльність закладу дошкільної освіти в 2021-2021 навчальному році.
Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Мукачівський ЗДО № 22 у своїй роботі підпорядковується управлінню освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради; розташований за адресою: м. Мукачево, вул.Космонавтів, 31/2. Згідно проектної потужності розрахований на 90 місць. В 2021-2022 навчальному році в закладі дошкільної освіти функціонувало 2 групи дітей дошкільного віку (одна з них інклюзивна) та 1 група раннього віку із загальною кількістю 73 дітей.
Групи в дошкільному закладі комплектуються за віковими ознаками.
ЗДО № 22 працює за п’ятиденним робочим тижнем за наступним режимом роботи груп: з 7.30 до 18.00 год.
З метою створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку в дошкільному закладі оснащені та діють музична, спортивна зали, медичний кабінет, методичний кабінет. Згідно штатного розпису в дошкільному навчальному закладі працюють 20 чоловік, 7 з них - педагогічні працівники, 13 - обслуговуючий та технічний персонал.
В дошкільному закладі працюють 8 педагогів: 5 вихователів, музичних керівник, практичний психолог, асистент вихователя.
75% - педагогів мають повну вищу освіту( 5 вихователів і практичний психолог),
12,5% - базову вищу (бакалавр – асистент вихователя),
12,5 % - неповну вищу освіту (молодший спеціаліст – музичний керівник).
Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
Конституції України,
Закону України «Про освіту»,
Закону України «Про дошкільну освіту»,
«Положення про дошкільний навчальний заклад»,
Базового компоненту дошкільної освіти України,
Закону України «Про відпустки»,
- Освітньої програми для дітей від 2 до 6 років «Дитина в дошкільні роки».
Крім програмового забезпечення, при організації роботи з дітьми дошкільного віку педагоги керувалися переліком навчальних видань, рекомендованих до використання в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів у 2019-2020 навчальному році. А також, відповідно власного Статуту, Колективного договору та Правил внутрішнього трудового розпорядку.
Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Велике значення у виявленні рівня професійної майстерності педагогів, стимулюванні їх творчої активності відіграє атестація, яка проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників. В 2021-2022 навчальному році було атестовано практичного психолога. За результатами атестації присвоєно: кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» практичному психологу – Вдовенко Тетяні Миколаївні.
Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти та планом роботи на 2021-2022 навчальний рік, колектив закладу дошкільної освіти зосередив увагу на реалізації таких пріоритетних напрямів:
раннього віку — опанування предметно-маніпулятивною діяльністю, формування активного мовлення, розвиток відчуттів та сприймання (зорові, слухові, тактильні та ін.), виховання культурно-гігієнічних навичок;
молодшого дошкільного віку — оволодіння предметно-практичною діяльністю (діяльність з предметами за їх призначенням), засвоєння сенсорних еталонів (колір, форма, розмір), розвиток мовлення, вправляння чуттєвого досвіду взаємодії з оточенням (бачу, чую, відчуваю, дію);
середнього дошкільного віку — ігрова діяльність, формування граматичної правильності мовлення та вихід на творчий рівень сюжетно-рольової гри;
старшого дошкільного віку — формування психологічної зрілості та готовності до навчання у школі (життєві компетентності, мотивація, саморегуляція, вміння спілкуватися, інтерес до пізнавальної діяльності).
Зазначені завдання досягаються шляхом створення умов для участі дітей у різних видах діяльності (спілкування, гра, художньо-естетична та ін.) так, щоб це було природньо та органічно до їхніх потреб та інтересів.
( Згідно до листа МОН України від 30.07.2020 року №1/9-411 та інструктивно – методичних рекомендацій «Щодо окремих питань організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році».)
Для реалізації зазначених завдань у річному плані роботи закладу було визначено комплекс управлінських, методичних, організаційно - педагогічних форм роботи. На педагогічних радах, виробничих нарадах, нарадах при директорі, інструктивно - методичних зібраннях реалізація зазначених вище завдань аналізувалась, вносились корективи, щодо удосконалення роботи закладу.
Провідним мотивом діяльності закладу дошкільної освіти в 2021 - 2022 навчальному році став пошук осмислених орієнтирів та конкретних освітніх форм, які допомогли ЗДО реально здійснювати реформу своєї діяльності, знайти власне обличчя та статус, певний стиль роботи. При визначенні завдань на поточний рік були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, наслідки роботи в минулому навчальному році, реальні можливості колективу.
Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, в закладі дошкільної освіти були проведені масові (педради, семінари, семінари-практикуми, консультації), групові (методичні об’єднання, наставництво) та індивідуальні (самоосвіта, докурсові та післякурсові завдання) форми методичної роботи.
Одним з показників результативності роботи ЗДО є діяльність педагогічного колективу з виконання Державного стандарту дошкільної освіти. Протягом навчального року здійснювався моніторинг компетенцій дітей старшого дошкільного віку та проводилась педагогічна діагностика дітей середнього, молодшого та раннього віку. Робота організовувалась таким чином: визначався рівень розвитку дітей на початок навчального року, за півріччя (січень місяць) та на кінець навчального року. Директором, вихователями та спеціалістами робиться аналіз досягнень кожної дитини, відстежуються показники моніторингу та відповідно виконання вимог освітніх ліній. Так ми бачимо найкращі досягнення наших вихованців та визначаємо проблеми подальшої роботи: що робити з кожною конкретною дитиною, яка потребує корекції, допомоги. Тут проводиться індивідуальна робота з дитиною, диференціація завдань під час занять. Для цього є досить багато демонстраційного та роздаткового матеріалу, який розподілений відповідно рівнів розвитку дітей. Разом з тим для того, щоб покращилась якість дошкільної освіти та підвищились показники виконання Державного стандарту постійно відбувається підвищення професійної діяльності педагогів, що й сприяє покращенню результативності дітей через різноманітні форми роботи з педагогами на виконання завдань роботи річного плану. Всі ці форми є дієвими, так як стимулюють вихователів працювати.
Методична робота в дошкільному закладі набула сьогодні аналітичного характеру, а її результати – діагностичної спрямованості. Інформація, одержана шляхом аналізу та діагностики, використовується для підвищення не тільки якості педагогічного процесу, але й кваліфікації вихователів.
В ЗДО № 22 проводиться планомірна робота відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми», від 29.10.2010 № 1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту», від 30.12.2010 № 1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильство», від 30.12.2010 № 1313 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2010 № 2140» та інших. Дана робота проводиться з метою забезпечення реалізації державної політики щодо охорони прав дитинства та соціального захисту дітей пільгових категорій та створення належних умов для їх соціально-психологічної адаптації та всебічного, гармонійного розвитку. На початок навчального року було складено банк даних та надано списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів було видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування. Вжиті заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази освітнього процесу.
Завдяки активній співпраці батьків, вихователів, керівництва, Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році значно покращилась.
За рахунок бюджетних коштів придбано:
Госпінвентар – 2044.86;
Миючі засоби – 5766.86;
Підписка періодичних видань «Чарівний ліхтарик» – 3200.00;
Дидактичні матеріали – 2000.00;
Дезінфекуючі засоби – 3280,00;
Сантехнічні засоби – 2510.00;
Ноутбук – 13959.60;
Разом: 32761.32
Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я
вихованців та педагогічних працівників
Одним з приорітетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.
Загальна кількість захворювань серед новоприбулих дітей збільшується, отже, здоров`я дітей та фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі потребує більш пильної уваги, про що також доводять результати.
Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при директорі, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.
Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою, вживання часнику, цибулі), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях методичної ради (грудень, травень), на консультаціях для вихователів (жовтень, червень), виробничих нарадах (вересень, травень).
Харчування дітей в закладі дошкільної освіти у 20201 - 2022 навчальному році здійснювалось згідно ПОСТАНОВІ від 24.03.2021 р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», за перспективним чотиритижневим меню, яке погоджено з Мукачівським міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області. Це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку. Але виконання норм дуже залежить від постійно зростаючих цін на продукти і тому іноді дуже важко утримати їх на необхідному рівні.
Протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування: приготуванням страв, дотримання технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.
Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи. Постачання продуктів відбувається щотижня, за попереднім замовленням.
Протягом року в дитячому раціоні наявні всі види круп, овочів, яєць, кисло-молочні продукти ( молоко, сметана, йогурти, кефір, сир кисломолочний, сир твердий), риба морожена, м’ясо (куряче філе, яловичина, свинина), овочі (картопля, капуста, морква, цибуля, буряк, цвітна капуста,), в літній період іде постачання молодої картоплі, капусти, кабачків, огірків, помідорів, різноманітних ягід та фруктів.
Старша медична сестра закладу дошкільної освіти здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.
Щодо медичного огляду працівників, та згідно Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України 24 березня 2016 року N 234, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за N 563/28693, кожен працівник закладу за планом 2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності педагогічним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».
На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність закладу, згідно Статуту, направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Колектив Мукачівського ЗДО № 22 налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій. Від імені всього колективу закладу і особисто від себе виношу подяку всім працівникам ЗДО, батькам вихованців, які небайдужі до життя дошкільного закладу та завжди приймають активну участь у різноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку і можливість реалізації наших ідей. Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, громадськістю.